802606.jpg

Nappasin Punatukan blogista tämän rimpsun ja pitihän sitä sitten itsekin pohtia. Tarkoitus on siis kirjoittaa lauseet siten, kuin ne itse sanoo.

(Pippuriksi soppaan pyysin vielä teinineitiä ja sen kaveria tekemään samoin. Vastauksia ei luettu ennen kuin kaikki oltiin se tehty. Hauska juttu, paljon samaa saman asuinpaikan myötä. Mutta pystyisköhän noista näkemään, kumpi on teinineidin ja kumpi kaverin vastaus? Ei varmaan. Innostuin vaan niin tästä "kielitieteilystä", puheet tarttuvat kaverilta toiselle, mutta paljonko puheesta tarttuu tyttäreltä äitiin ja toisinpäin. 
Ensimmäinen on minun...;)

1. Siskoni punainen mekko mahtuu myös minulle.
Mun siskon punanen mekko mahtuu myös mulle.
2. Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedonopettaja antoi?
Tarttetsä apuu siin tehtäväs, jonka mantsanope anto sulle?
3. Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.
Ok, tehään nii ku sä sanoit.
4. Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45.
Mummi sano ett se hakee meiät siin varttii vaille kuus.
5. Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta.
Mä menin  Hesaan sitt bussilla ku myöhästyin junast.
6. Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta?
Ootsä nähny mun broidin kännyy missään?
 7. Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes&Mauritzissa?
Ostitsä sen hameen joka me nähtiin viime viikol henkas ja maukas?

****************************
1. Siskoni punainen mekko mahtuu myös minulle.
Mun siskon punanen mekko mahtuu mullekki.
2. Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedonopettaja antoi?
Tarviitsä apuu siin mantsan tehtäväs?
3. Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.
No oke tehää niiku ehotit..
4. Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45.
 Mummi kerto et se hakee meijät joskus varttii vail kuus..
5. Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta.
Menin hesaa bussil ku myöhästyin junast.
6. Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta?
Ootsä nähny mun broidin kännyy missää?
7. Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes&Mauritzissa?
Ostitsä sen hameen joka me nähtii viimeviikol hm:ssäs?
***********************
1. Siskoni punainen mekko mahtuu myös minulle.
Mun siskon punane mekko menee mullekki.
2. Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedonopettaja antoi?
Tarviiksä apuu niis tehtävis, mitkä mantsanmaikka anto?
3. Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.
Okei, iha sama.
4. Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45.
Faijan mutsi sano et se hakee meijät joskus varttii vaille kuus.
 5. Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta.
Menin stadii bussil ku en ehtiny junaa.
6. Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta?
Ooksä nähny missää mun broidin kännyy?
7. Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes&Mauritzissa?
Ostiks sen hameen, mikä nähtii viime viikol HM:s
**************

Lisään vielä kuvan ulkosaaristosta, kun en ole siitä vielä kirjoitellut...